הצערת עור הפנים באמצעות תזונה – האם אפשרי?

לתזונה יש השפעה של ממש על כל מערכות הגוף וגם על העור הפנים. תזונה לא נכונה מובילה לעלייה בכמות הרדיקלים החופשיים שמאיצים תהליכי הזדקנות, ולעומת זאת תזונה מושכלת יכולה לסייע בהשגת מראה חיוני ובריא. בפרט מומלצים המאכלים הבאים:

מוצרים על בסיס סויה – למשל טופו

בסויה יש איזופלאבונים שהם תרכובות צמחיות מועילות מאוד. מחקר שנערך בקרב נשים מבוגרות גילה כי אכילת מאכלים שמבוססים על צמח זה מדי יום הפחיתה קמטים, שיפרה את גמישות העור ואפילו הגדילה את כמות הקולגן – חלבון שיש לו חלק מרכזי בתהליך הצערת עור הפנים בזכות העובדה שהוא שומר עליו מוצק ומהודק.

ברוקולי

הברוקולי מאפשר את הצערת עור הפנים בזכות היותו עשיר באבץ, בוויטמין C, ובסולפוראפן – תרכובת שמשמרת את רמת הקולגן בעור ועוזרת לו להפוך לחלק יותר ומוצק יותר (ובנוסף מפחיתה את הסיכון ללקות בסרטן העור).

אבוקדו

הפרי שלפעמים קשה מאוד להשיג אותו עשיר בוויטמין E שנלחם ברדיקלים החופשיים. בנוסף מכיל אבוקדו שומן בלתי רווי חד-שומני שהוא שומן בריא. ניתן להשתמש באבוקדו גם לצורך מסכת פנים ביתית שמרעננת מאוד את העור באזורים השונים.

מאכלים עתירי אבץ

אבץ עוזר לעור הפנים להחלים מנזקים שונים לרבות נזקי שמש, מפחית את הסיכוי ליובש בעור ובתור בונוס הוא גם מחזק את המערכת החיסונית.

מאכלים מומלצים מבחינת כמות האבץ בהם הם קטניות שונות, אגוזים וגרעיני דלעת שכדאי להוסיפם למשל לסלט.

תה ירוק

תה ירוק מוכר באופן כללי בזכות סגולות האנטי אייג'ינג שלו כך שאין פלא שהוא מסייע גם לתהליכי הצערת עור הפנים. מומלץ לשתות אותו ללא סוכר (או לכל היותר כמות מועטה) וגם ללא חלב – וכך התה הירוק ישפר את רמת הגמישות של עור הפנים ואת אצירת הלחות ברקמות השונות.

תרד

העלים של צמח זה מכילים שני פיגמנטים חיוניים – לוטאין ובטא-קרוטן – שיכולים לשפר במידה ניכרת את האלסטיות של עור הפנים. תועלת נוספת שמספק התרד היא כמות נאה של מגנזיום, שבין השאר מוריד את מפלס החרדות. מאחר שלחץ נפשי ורגשות שליליים משפיעים לרעה גם על עור הפנים, כל מאכל שמסייע להגיע לרגיעה יכול לתרום להצערת הפנים שלנו.

התחילי שיחה עם יועצת
זקוקה לעזרה?
שיחה עם יועצת יופי של O-Tox
שלום! נוכל לעזור?
דילוג לתוכן